myself

aku eyda ..
jemputlah masuk ke dunia aku ,
di mana hitam dan putihnya tak berapa jelas ..
mungkin hanya lepas tu , korang akan faham macam mana rasanya berda di dunia aku ..
dunia KELABU (:

eyyi <3
Animated  Sparkly Love Heart

Friday, 2 December 2011

hatiku rapuh , , , :(





hari ni ibu aku masih lagi menyuarakan hal yang sama , 
hal yang membabitkan perasaan aku dan hubungan aku , 
ibu cakap ibu tak nak aku bersama dengan "sidia" , 
ibu cakap aku boleh dapat yang lebih lagi dari sidia , 
ibu aku juga cakap yang dia bukan terbaik untuk aku , 

walau ape pon yang cuba ibu aku katakan , 
aku tetap berdegil , 
aku juga menyuarakan pendapat aku , 
dan persoalan demi persoalan aku lontarkan pada ibu , 
ibu menjawab tenang sambil memandang aku , 
setiap patah kata ibu menguris hatiku , 

aku juga menyuarakan pendapat bahawa "sidia" adalah jodoh ku , 
jodoh yang ditentukan oleh qada dan qadar , 
tapi ibu menafikan penyataan aku itu , 
ibu cakap kalau jodoh bukan macam ape yang aku lakukan sekarang ,
ibu cakap kalau betol jodoh aku dengan dye macam ni :-
aku putuskan hubungan dengan "sidia" , 
dan tanpa sebarang perhubungan dan komunikasi antara aku dan dia , 
insyaallah kalau jodoh ibu aku akan bertemunya kembali , 
dan saat itu baru ibu aku akan percaya bahawa "sidia" ,
adalah JODOH sebenar aku , 
dan ibu aku akan menerimanya dengan hati terbuka dan redho ! 

selepas ape yang dicakapkan oleh ibu aku terfikir sedetik , 
perlu ke aku lakukan perkara yang sepertimana yang telah ibu aku cakapkan , 
aku buntu , aku keliru , 
aku terlampau sayang kan "sidia" dan aku juga sayangkan ibuku , 
aku tahu aku harus membuat satu keputusan yang bijak , 
tapi aku cukup pedih untuk menelan semua ini ,

dimanakah pengakhiran cinta kami ?


2 comments:

  1. eydaa!='(
    aku rasa ko kne kuat!biarlah ape yg jd..biar sumenyer masa yg tntukan..=)
    aku syang ko..^^

    ReplyDelete
  2. dek u so young... believe me seorang mak lebey tahu apa yg terbaik buat anaknyer...seriyess dulu ai pow x nmpk semua tue sebab chenta buat kiter buta....try focus benda lain....maybe berjauhan ngan si dia untuk seketika....nilaikan perhubungan selepas ituew...sebab dulu ai rasa ai dah jmpa prince charming tapi ituew bukan takdir ai....dan yang beralah x semestinya kalah....hati muda selalu memberontak tapi gunakan akal untuk buat keputusan....fighting dear....

    p/s::ibu cuma seorang jer dek....hargilah selagi mereka masih hidup...hugs ketat2 :))

    ReplyDelete